حالت شب

آموزش سلفژ

سلفژ در حقیقت مهارت خواندن نت ها پشت سر هم است. با رعایت اصول و قواعد، نت ها را پشت سر هم خواند و در جای مناسب بین آن ها سکوت کرد سلفژ نام دارد. سلفژ تنها ادای درست نت ها نیست بلکه تلفظ درست نت ها در زمان مشخص است .در سلفژ ما یاد می گیریم که چگونه نت ها را از نظر صدایی و زمانی با حنجره تولید کنیم.
تا همینجا متوجه شدید که سلفژ  تاثیری روی صدا و حنجرتون نمیزاره و یک علم هست که راجع به نت هاست. که یک نوازنده هم به آن اشراف دارد.
پایه یادگیری سلفژ دانستن ارزش زمانیِ هر نت است و در کنار این باید ارزش زمانیِ هر سکوت را نیز بدانیم

صداسازی چیست؟

در صداسازی راه و روش خواندن نت های مختلف با حجم های متفاوت و استفاده از آن ها در آواز آموزش داده میشود. در صداسازی روشهای استفاده از تکنیک های آوازی مانند تحریر ( چهچه ) ، ویبره  و سایر مطالب آموزش داده میشود. سعی میشود با استفاده از تمرین ها و روشهای مختلف حنجره و صدای هنرجو تقویت شود و صدای هنرجو کیفیت بالاتری پیدا کند. به طور کل به هنرجویان آموزش داده می شود که چگونه از ظرفیت های صوتی خودشان در جهت خوانندگی با کیفیت  استفاده نمایند.در صداسازی شما محدوده های مختلف صدایی مثل وکال فرای ، صدای سینه ، صدای میکس ( میانی ) و صدای سر و نحوه ی اجرای آن ها آموزش  داده می شود. در حقیقت می توان گفت که صداسازی یعنی پرورش صدا و حنجره به نحوی که صدای هنرجو بهترین بازده را داشته باشد و با نوع صدای خود آشنا شود
مثال : مردها باریتون یا تنور و غیره
خانم ها : آلتو یا سوپرانو و غیره

 
مقالات دیگر